Štěstí doručeno, Tony Hsieh

16. 8. 2020, Vladimír Klaus, přečteno 175x

Knihy

Knihu "Štěstí doručeno" se mi ani nechtělo číst, protože dle informací mělo jít jen o historii nějaké firmy Zappos prodávající (především online) boty v USA. Neznal jsem ji a prodej bot po internetu mě vážně nezajímá. Nakonec jsem se ale začetl, protože to nebylo vůbec špatné, byly tam i odbočky do dalších zajímavých témat jako je třeba hraní pokeru, krize 2008, najímání spolupracovníků, vnitřní kultura firmy, financování firmy z vlastních zdrojů nebo čekání, zda se najde nějaký investor či firma zkrachuje.

Druhá část už ale byla poměrně nudná, autor se příliš detailně zabývá téměř výhradně právě kulturou této firmy, uvádí vyjádření řady dalších lidí (opět z firmy) a nabízí různé seznamy, doporučení apod. Závěr se pak točí ohledně "spojení" této společnosti s Amazonem, což už bylo z mnoha pohledů opět velmi zajímavé.

Podtitul knihy je poněkud zavádějící, neboť v ní nejde ani o budoucnost, ani o více firem. Ale pár dobrých rad či zamyšlení nad sebou samým nebo firmou, kde pracujete, v ní rozhodně najdete.